woensdag 27 februari 2013

Maand challenge: Maart wordt magisch

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een maand challenge heb gedaan en het leek me leuk om daar weer mee te beginnen. Jezelf doelen stellen vergroot de kans dat je dit ook werkelijk gaat doen, zeker als je het op je blog zet waar iedereen ze kan zien.


Maandelijkse doelen
- Een boek lezen. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst een goede roman heb gelezen. Erg jammer, want ik kan er erg van genieten. Daarom wil ik deze maand minimaal één boek lezen.
- Wandelen in het bos. De laatste tijd kan ik erg genieten van wandelen. Hoewel het erg fijn wandelen is in de parkjes hier in de buurt, gaat toch niets boven de geur en sfeer van een echt bos. Ik kan me nu al verheugen op een stevige boswandeling!
- Juice dagje. Ik hoor altijd zulke goede verhalen over juicing dat ik zelf graag ook een keer wil ervaren hoe het is om een juice fast te doen. Nu wil ik rustig beginnen, dus één dag lang juicen deze maand lijkt me een goede start.
- Mooie herinneringen maken. Ik kan natuurlijk niet voorspellen wat ik allemaal ga beleven, maar ik wil dat deze maand memorabel word. Ik wil liefhebben, genieten en lachen.
 
Wekelijkse doelen 
-Eén dag per week raw vegan eten. Ik vind veganisme en dan met name de 'raw vegan' versie erg interessant. Ik ben zelf niet van plan om ooit volledig raw vegan te gaan, maar ik zou er wel meer te weten over willen komen. Het lijkt me erg leerzaam en leuk om mezelf één dag per week uit te dagen om raw vegan te eten.
-Minstens 2x per week mediteren. Hoewel ik het gevoel na mediteren heerlijk vind, doe ik het veel te weinig. Ik heb een maand lang elke dag gemediteerd en dat voelde heel goed. Daarna heb ik het niet meer gedaan, maar nu begint het weer te kriebelen.
-Juicen. Ik hoop niet dat mijn moeder dit leest, maar mijn dure (maar wel mega fijne) Matstone Slowjuicer staat vooral heel veel stof te vangen in mijn kamer. Minimaal 1 x per week een sapje produceren is het streven, maar vaker mag natuurlijk ook.
-Twee keer per week bloggen. Ik vind het jammer dat ik de laatste tijd zo weinig blog, want het is zo fijn om te doen. In maart wil ik daar weer verandering in brengen.

Dagelijks doelen
-Affirmaties gebruiken/EFT. Ik schreef hier al eerder over het gebruik van affirmaties en EFT (Emotional Freedom Technique) en sindsdien ben ik het zelf veel meer gaan gebruiken. Hoewel ik erg sceptisch was over EFT, merk ik dat het bij mij toch erg goed werkt. Ik kan niet verklaren waarom het werkt, maar ik ben allang blij dat het werkt.
-Mijn dag voor 10 uur beginnen. Mijn dagen op de universiteit beginnen vaak laat (lees: 1 uur of soms zelf 3 uur), waardoor je mij niet voor 10 uur mijn bed uit zult zien. Best jammer, want in de ochtend ben ik altijd extra productief.
-Sociale media verminderen. Leuk hoor, facebook, tumblr, twitter en whatsapp, maar het is met name heel erg afleidend. Daarom lijkt het me een goed idee om de komende maand te proberen om wat minder tijd te besteden aan sociale media, zodat ik meer tijd overhoud voor andere leuke(re) dingen.

Wat zijn jouw plannen voor maart?

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! En een goed idee om zelf over doelen na te denken voor een bepaalde maand :) Ik denk dat sommige doelen uit deze lijst ook van mij op toepassing zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goede spannende roman; Het geliefde kind - Loïs Goris

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de tip! Ik ben nu het dagboek van Anne Frank aan het lezen, maar ik ga dit ook onthouden.

      Verwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.