zaterdag 19 mei 2012

Het leven zal je breken

Life will break you. Nobody can protect you from that, and living alone won’t either, for solitude will also break you with its yearning. You have to love. You have to feel. It is the reason you are here on earth. You are here to risk your heart. You are here to be swallowed up. And when it happens that you are broken, or betrayed, or left, or hurt, or death brushes near, let yourself sit by an apple tree and listen to the apples falling all around you in heaps, wasting their sweetness. Tell yourself you tasted as many as you could.
Louise Erdrich, The Painted Drum

 
Bron

Het leven zal je breken. Het leven zal je tegenslagen geven. Is dat erg? Nee. Is dat altijd leuk? Nee, dat ook niet. Maar weet je wat er gebeurt als je altijd thuis op de bank blijft zitten omdat je bang bent dat het leven je iets aan zal doen? Helemaal niets. En dat is nou juist het probleem.
Er is niet mis met gebroken worden. Er is niets mis met pijn. Pijn hoort net zo goed bij het leven als vreugde. Wees niet bang voor alles wat mis kan gaan, maar kijk uit naar alles wat goed kan gaan. Sometimes the wrong choices can bring us to the right places.
Ik ben niet sterk ondanks dat ik zoveel rottigheid heb meegemaakt, ik ben sterk doordat ik zoveel rottigheid heb meegemaakt. En daar ben ik dankbaar voor!

5 opmerkingen:

  1. Mooi gezegd! Ik ben het met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bst wel aan het denken werd gezet door je blog bericht!

    Je hebt gelijk en ik ben blij dat ik je berichtje op dit moment mag lezen.. het doet me even goed moet ik zeggen!! Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.