donderdag 3 mei 2012

Boek: de ideale vrouw is een bitch

Alhoewel ik er al eerder over vertelde, heb ik er nooit meer een artikel aan besteed. Tot nu toe dan!
Vandaag wil ik vertellen over het boek De ideale vrouw is een bitch van Sherry Argov.

Waar gaat het over?
De ideale vrouw is een bitch is een humoristisch geschreven boek met tips voor vrouwen die te lief zijn. Argov legt op een simpele manier uit waarom mannen hun interesse verliezen als je te lief bent en wat je kan doen om hun interesse vast te houden.
De term 'bitch' moet je wel met een korreltje zout nemen. Argov doelt hiermee op zelfverzekerde vrouwen die goed weten wat ze willen en niet met zich laten sollen.
Met de 100 'aantrekkelijkheidsbeginsels' door het boek heen, geeft Argov je de tips die je moet weten om elke man om je vingers te winden.

Hoewel ik sommige tips een beetje te geforceerd vind, staan er zeker hele goede dingen in. Ik zou niet adviseren om alle uit dit boek zomaar klakkeloos uit te voeren, maar er staan zeker goede dingen in.
Als je echt problemen hebt in je relatie, zal dit boek ze niet op kunnen lossen (daarvoor vind ik een Als hij maar gelukkig is meer geschikt).



Enkele handige tips uit de aantrekkelijkheidsbeginsels
14. De meeste vrouwen snakken naar iets van een man wat ze zichzelf moeten geven. 
59. Als hij zeurt, word jij het probleem en dat lost hij op door je uit te filteren. Als je niet zeurt, moet hij het probleem zelf aanpakken.
60. Als je hem zijn klusjes uit handen neemt en een ander prijst omdat die ze doet, wil hij zijn klusjes terug.
72. De meeste mannen hebben weinig respect voor een vrouw die te plooibaar is. 
100. Waardigheid is de meest aantrekkelijke eigenschap die je kunt hebben.

Wel lezen:

- Als je behoefte hebt aan een luchtig boekje met handige tips over hoe je met mannen omgaat.
- Als je geen behoefte aan hoogstaande literatuur, maar aan iets wat lekker wegleest.
- Als je Als hij maar gelukkig is (nog) te confronterend vind.

Niet lezen:
-
Als je niet van humor houdt.
- Als je geen problemen hebt met mannen.

3 opmerkingen:

  1. Leuk!! Alweer opgeschreven om in de vakantie lekker te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, 'als je niet van humor houdt', ik dacht dat er stond, 'als je geen humor hebt' :P (komt namelijk op hetzelfde neer) De meeste mensen houden wel van humor, maar van verschillende soorten: moppen, zelfspot, cynisme, seksisme, sarcasme... Het verschilt toch wel veel van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja daar heb je wel gelijk in. Ik weet niet precies wat voor humor dit is, maar ik heb er prima om kunnen lachen.

      Verwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.